Tilltänkt resrutt med en släng av vånda

Koh Lanta 6-11 december
Phuket 12-15 december
Chiang Mai 16-17 december
Khlong Lan 18-25 december
Lampang och/eller Bangkok 25 december-strax efter nyår
Koh Phangan & Koh Tao ?-mitten av januari
Ev visa run
    Det jag uppskattar minst med att resa är själva resandet i sig. Stressbenägen och med en lättretlig åksjuka som färdkamrat är transportaspekten helt enkelt min värsta fiende. Den rationella delen av mig säger att gloom&doom-perspektivet måste skrubbas bort. Att scenarion involverande epilepsiframkallande bokningssajter, tidsanpassningar och (värst av allt) avsaknaden av matpauser ska ersättas av rosenskimmer och positiva tankar i stil med:

    Teknikens under som möjliggör korsande av kontinenter! Flygplan istället för trampoliner! Übersnabba katamaraner istället för en bambuflotte som drivs manuellt med händerna där risken för att förlisa 200 meter från vattenbrynet är överhängande stor! Etc.

    Men alltså, det är fan svårt. Och jag vet inte vad poängen med detta inlägg är annat än att jag funderar på hur man så märtfritt som möjligt tar sig mellan Bangkok och Koh Phangan/Koh Tao. Med hänsyn till såväl reskassa som balanssinne.

    1 kommentar:

    stinaa sa...

    Låter bra, vi får ses nångång innan våren är här och planera!!!

    Jag vet inte heller faktiskt, brukar inte vara såhär duktig!