Hey you



Kan inte sova fastän jobbet kräver min närvaro om några timmar. Ska jag vara ärlig har jag inte heller gjort någon vidare ansats till det. Tankarna förgrenar sig i miljoners triljoners olika banor och det är så mycket mer nervkittlande att hänge sig åt den eskalerade resfebern än rastlös slummer.

Om några dagar trugar Naiyana i mig brandfarlig somtam; om tre veckor köper jag diabetesframkallande roti med mormor på onsdagsmarknaden och om knappt en månad barrikaderar Modt och jag in oss på 7-Eleven och sörplar i oss deras sortiment av mama-nudlar.

Herregud. Kan ni fatta?

1 kommentar:

Endoo sa...

Längtan är halva nöjet, eller nåt sånt :)
Härligt schema du har framför dig, upplevelser att avundas.
Själv går jag och längtar efter min familj som snart kommer hit och hälsar på.

PS: Riktigt skön låt.