Krung Thep Maha Nakhon

Efter några dagar på landsbygden inandas jag än en gång smogen som omger Bangkok. Tänka sig - jag, som aldrig varit något för tätbebyggelse och som hamnar på avvägar i såväl tankebanor som shoppingcenter, trodde väl aldrig att denna stad skulle bli mitt tredje hem.

Mods mamma har varit orolig över att jag irrat omkring på egen hand och deklarerade därför huset i Bangkok som min hembas. Res, kom tillbaka, vila upp dig, res igen. Och bortsett från att Mod ser min närvaro som en ursäkt till långa sovmorgnar och sena nätter av matfrossa istället för att upprätthålla fasaden av att vara en duktig universitetsstudent, så är det en finfin deal.


 Jatujak Market




Båttur längs Chao Phraya





China Town under det kinesiska nyåret






The Grand Palace

Inträde: 400 baht för farangen, gratis för thailändaren...




IKEA!



2 kommentarer:

Steffe sa...

fina bilder....köpte ni någon hylla nisse på IKEA?

Steffe sa...

låt mig gissa, du halade fram thai id-kortet ;-}