Off with their heads!

Årets hittills största bedrift var att släpa oss upp vid soluppgången imorse för att besöka den svenska ambassaden och övertyga dem om att bevilja Mods kommande Europaturné. Sömngruset knastrade fortfarande bakom ögonlocken medan alltifrån taxi till BTS och MRT avverkades. Att jag inte gjorde något annat än att gå i blindo efter mitt sällskap blev ännu tydligare när Mod mitt i pöbeln på skytrain plötsligt ryckte mig i ärmen.

"Siri," väste hon medan hon synade utstyrseln som jag rotat fram ur hennes garderob, "du har på dig min sovtröja. Ut och in."

Mycket riktigt - de snitsiga kontraststickningar som med nöd och näppe höll ihop tyget framtill visade sig vara trådhärvor vars bästa vinkel var undan allmänhetens beskådan. Och här korsade man halva staden för att göra ett propert intryck på ambassaden.

Svar ges för övrigt om två veckor. Har vi tur ökar Sveriges nudelkonsumtion markant i april månad!

Inga kommentarer: