Överlevnadsinstinkten gick segrande ur striden

Jag var fullt inställd på att stå ensam på barrikaderna och tvingas mota tillbaka flyttfåglarna i deras färd undan kylan. Frusen och planlös som jag är har jag inte velat unna någon annan glädjen av att undkomma den annalkande vintern (kollektivt lidande är så mycket mer grandiost).

Men se där, efter några sena kvällar med ökande puls och ett avtryckarfinger i högsta beredskap har jag nu gjort en helomvändning - flygbiljetter har klickats hem och likt en värmesökande missil riktar jag än en gång blickarna mot Thailand.

Who's coming with me?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!!

Blir så himla glader jag av att veta att du fixat biljetten hit=) Ska bli fantastsikt kul o se dig igen!! Jag har nu fått mitt thai pass o det känns riktigt gött! Ska du me fixa lr?? Jag satt på krua o käka lunch igår då nån hejade på mig o han sa att han läste din blogg!=) du skriver ju så tokigt bra tyckte han o jag kan inte ngt annat än o hålla med, jag lovade o hälsa!! Han skulle ha nån resort här på klong nin nära white rock,så vi får lov o hälsa på där !! Hur som så väntar phet phet på dig namnam!! The jägershots will be ready for you snäckan =) puss puss

Anonym sa...

Härligt! Nu börjar det arta sig. Nästan alla "gamla" godingar hittar hit igen. Väldigt fin bild förresten. =) En av de som är på bilden. ;-)

Siri sa...

Jag längtar galet mycket! Det blir bara en snabbvisit på Lanta till att börja med, men jag lär nog återvända igen efter att jag fått pröva vingarna i backpacker-svängen (om man nu kan kalla sig backpacker med netbook och plattång nerpackat i resväskan).

Var denne någon möjligtvis en dalmas? Då vet jag vem du menar :) Nu får vi utforska matutbudet på Khlong Nin, det måste ju finnas farligt god nääm och somtam där också!

Och Naiyana, faaan vad nice! Nu är du ingen hobbythai längre, haha. Ska slänga iväg ett mejl till dig senare med en massa massa frågor om processen. Ses om inte alltför länge!

Frallan sa...

555. Dalmas it is! Valkommen till Nature House!